Τρίτη, 23 Απριλίου 2013 11:37

Cary Cinema 12 ΗD and Model 7.125

ΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΟ ΣΕΤ, ΙΚΑΝΟ ΝΑ ΤΥΛΙΞΕΙ ΜΕ ΗΧΟ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑ ΚΑΘΕ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟ ΑΚΡΟΑΤΗ. ΜΙΑ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΗ ΗΧΟΠΑΓΙΔΑ.

Πάνε πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που πέρασε το κατώφλι των στούντιο του περιοδικού ένα κορυφαίο πολυκάναλο σετ που να ανήκει σε hi-end κατασκευαστή. Την τελευταία φορά είχαμε δοκιμάσει ένα ζεύγος της Onkyo, αλλά όχι hi-end. Παλιότερα απολαμβάναμε σχεδόν κάθε μήνα hi-end υλοποιήσεις κυρίως από τις Krell, Bryston, Lexicon, Theta και άλλες. Ήταν η εποχή που το home cinema γνώριζε μεγαλεία και ανθούσε η αγορά του.

Εν έτει 2012 αυτές οι συσκευές μοιάζουν είδος υπό εξαφάνιση όχι μόνο γιατί τα διαθέσιμα μοντέλα είναι λιγότερα από τα δάχτυλα του ενός χεριού, αλλά κυρίως επειδή ο κόσμος ξέχασε τι σημαίνει οικιακός κινηματογράφος με τη σημασία του όρου. Ξέχασε ότι υπάρχουν διαβαθμίσεις στον πολυκάναλο ήχο, δηλαδή καλός, εξαιρετικός και άριστος.

Ξέχασε, παρασυρόμενος από το αθρόο «downloading», ότι τα σάουντρακ των ταινιών έχουν πολύ πιο ποιοτική και πιο πλούσια ηχητική πληροφορία από ένα μουσικό άλμπουμ, αφού οι παραγωγές του σινεμά είναι πανάκριβες. Βαρέθηκε τα πολλά ηχεία στο χώρο του, παγιδεύοντας τα αυτιά του με κάποια ηχομπάρα ή κάποιο πλαστικό πακετάκι home cinema και κυρίως έχασε (λόγω της κρίσης) τη διάθεση της διασκέδασης και την «αθωότητα» που θέλει το home cinema για να περάσει κανείς καλά μαζί του.

Αν βάλουμε σε όλα αυτά και την «εξέλιξη» της τεχνολογίας, κάθε χρόνο παράγονταν καινούργια συστήματα και φορμά, επόμενο ήταν να κουραστούν οι φίλοι του είδους τόσο οικονομικά όσο και ουσιαστικά. Κακά τα ψέματα, οι ψηφιακές συσκευές, πόσο μάλλον ένας επεξεργαστής home cinema, δεν έχουν υψηλή μεταπωλητική αξία, ενώ σε εποχές αλλαγών της τεχνολογίας απαξιώνονται τάχιστα.

Τελευταία, όμως, η «εξέλιξη» στην ουσία του ήχου έχει πατήσει φρένο, αφού η τεχνολογία έχει στρέψει το ενδιαφέρον της προς τα δίκτυα και τις apps, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο home cinema της εποχής μας να ωριμάσει και να ησυχάσει. Αυτό το διάλειμμα της τεχνολογίας στον ήχο μας φέρνει σπουδαίες συσκευές, όπως ο Cinema 12 της Cary που δοκιμάζουμε εδώ. Για τους τελικούς ενισχυτές δεν υπάρχει θέμα «ψηφιακής» εξέλιξης, το είδος τους είναι διαχρονικό και η αξία της επένδυσης θα είναι πάντα υψηλή. 

 

STRAIGHT FORWARD 

Η Cary δεν είναι καινούργια στον πολυκάναλο ήχο, το παιδεύει από τα χρόνια της αθωότητας, γνωρίζει τις απαιτήσεις μας και απλόχερα τις χαρίζει στο σετ Cinema 12 και στο Model 7.125, που συναντήσαμε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο στην Έκθεση CES2012. Ο τελικός ενισχυτής Model 7.125, όπως μαρτυρά και το όνομά του, είναι επτά καναλιών, ισχύος 125W το καθένα και δεν αποτελεί έκπληξη παρόλη την ωμή δύναμή του. Έκπληξη είναι ο προενισχυτής/επεξεργαστής που μας ταξιδέψε στη Βόρεια Αμερική, τόσο η προσεγμένη κατασκευή του όσο και η αύρα της υλοποίησης. Πραγματικά είχαμε νοσταλγήσει αυτό το είδος και ο Cinema 12 μάς έδειξε πάλι τα μονοπάτια.

Είχαμε παγιδευτεί στη μαζική αρχιτεκτονική των Denon, Pioneer, Onkyo και Yamaha, πιστεύοντας ότι ο hi-end κόσμος δεν μπορούσε να τους ακολουθήσει. Γελαστήκαμε! Ο Cinema 12 μας το απέδειξε όχι μόνο με 3D, αλλά και με 4Κ. Εντάξει, δεν έχει δικτυακή υποστήριξη όπως απαιτεί η εποχή μας. Για μισό λεπτό... Πολύ καλά δεν κάνει, αφού το «δίκτυο» προβλήματα εισάγει στο ηχητικό σήμα και τίποτε άλλο. Προβλήματα που έχουν γίνει εφιάλτες στους κατασκευαστές budget προϊόντων. Μια κάρτα Wi-Fi (που στην ουσία είναι ένας υψίσυχνος πομποδέκτης) ή μια θύρα Εthernet αποτελούν ισχυρές πηγές θορύβου σε κάθε audio συσκευή που τις εμπεριέχει. Ο Cary Cinema 12, απαλλαγμένος από «δίκτυο», φανταστείτε πόσο καλά νιώθει και πόσο «αμόλυντο» κρατάει το σήμα του. Μπορεί να χάνουμε την ευκολία της σύνδεσης με το οικιακό μας δίκτυο ή με τον υπολογιστή μας, αλλά «κρατάμε» ατόφιο τον ήχο μας.

Ο Cinema 12 δεν έχει απαλλάξει τον ήχο μόνο από το «δίκτυο», τον έχει απαλλάξει και από τα βιντεοσήματα (άλλες πηγές θορύβου και παρεμβολών). Γιατί και αυτά τον επηρεάζουν. Μας άρεσε η προσέγγιση ή, να το πούμε αλλιώς, η αρχιτεκτονική του Cinema 12. Δε χρησιμοποιεί (διαχειρίζεται) καθόλου αναλογικά σήματα βίντεο, όπως συνιστωσών ή composite, παρά μόνο ψηφιακά (HDMI). Το τμήμα εικόνας το έχει ανεξάρτητο, στη δική του κάρτα, μακριά από τις διαδρομές του ήχου. Με άλλα λόγια, ο Cinema 12 είναι μια αμιγώς πολυκάναλη audio συσκευή, με τέσσερις εισόδους και μία έξοδο HDMI. Μην ξεχνάμε ότι οι HDMI, εκτός από ψηφιακή εικόνα, μεταφέρουν και ψηφιακό ήχο, τον οποίο χρειάζεται ο Cinema 12 για να «παίξει».

Το σήμα της εικόνας το αφήνει ανεπηρέαστο (pass-thru), δηλαδή δεν εφαρμόζει μετατροπή ή upscaling, αφήνοντας το έργο της εικόνας στο player. Αναζητώντας την ουσία στο εσωτερικό της συσκευής, εντοπίσαμε DAC καταγωγής Burr Brown επιπέδου 32 bit/192kHz και μετρήσαμε οκτώ σταθεροποιητές τάσης, ένα για κάθε κανάλι, και έναν ακόμη για την κάρτα των HDMI (v1.4a).

Αυτό σημαίνει ακρίβεια επιδόσεων, αποκωδικοποίησης και χαμηλές στάθμες θορύβου. Ο μετασχηματιστής τροφοδοσίας είναι custom της Cary με τοροειδή τύπο. Κάπου μακριά από όλα αυτά, θωρακισμένη στο δικό της κόσμο, υπάρχει η βαθμίδα του ραδιοφώνου, προσδίδοντας ένα plus στο σύστημα τόσο με FM όσο και με AM υποστήριξη. Λόγω της καταγωγής του, ο Cinema 12 «πιάνει» ακόμη ΗD Radio, αν βρεθεί ποτέ στις ΗΠΑ. H πρόσοψη και των δύο συσκευών είναι από ανοδιωμένο αλουμίνιο, οι ενδείξεις στις οθόνες απόχρωση του μπλε και τα πλήκτρα είναι απλοί πιεστικοί διακόπτες.

Ο Cinema 12 υποστηρίζει όλα τα φορμά κωδικοποίησης surround και έχει δύο «προφίλ-μνήμες» ακρόασης για να δημιουργήσουμε ένα set-up για home cinema (surround sound) και ένα για δικάναλες μουσικές ακροάσεις. Είναι ένας προενισχυτής 2.0 καναλιών και ένας επεξεργαστής/προενισχυτής 7.1 καναλιών, δηλαδή όσα κανάλια υπάρχουν στα σάουντρακ των ταινιών. Η ρύθμιση γίνεται αυτόματα με τη βοήθεια ενός «ζουμερού» μικρόφωνου, που καμιά σχέση δεν έχει με τα πλαστικά των ενισχυτών AV.

Δεν ακολουθείται κανένα γνωστό σύστημα ισοστάθμισης όπως το Audyssey, με αποτέλεσμα οι ρυθμίσεις να μην είναι ακριβείς. Θα πρέπει να ακολουθήσουμε τον παραδοσιακό τρόπο με το τηλεχειριστήριο και το ντεσιμπελόμετρο στο χέρι ακούγοντας test tones. Δεν υπάρχει μενού (GUI) επί της μεγάλης οθόνης, παρά μόνο ένα «αλφαριθμητικό» στην πρόσοψη της συσκευής. Η χρήση του είναι κατανοητή και εύκολη. Ο τηλεχειρισμός γίνεται από ένα μεγάλο μαθητευόμενο remote με οθόνη και από ένα μικρό για τη Zώνη 2 (multi-room). 

Ο τελικός Model 7.125 εμπεριέχει επτά ανεξάρτητα κανάλια ισχύος στο εσωτερικό του. Το μόνο που τα «ενώνει» είναι ο κοινός θηριώδης τοροειδής μετασχηματιστής. Δέχεται σήμα τόσο από RCA όσο και από XLR εισόδους και φέρει μπόρνες που δέχονται χοντρό καλώδιο αλλά και μπανάνες. Είναι μια massive κατασκευή βάρους 25 κιλών, που σίγουρα τη θέλουμε όλοι στο σπίτι μας, είτε ζευγαρωμένη με το Cinema 12 ή με κανένα μεγάλο Pioneer όπως ο SX-LX86. Λέγεται «Cinema 12» γιατί υπάρχουν δώδεκα είσοδοι: οκτώ γραμμής, μία ζυγισμένη και τρεις HDMI ή οκτώ ψηφιακές, μία AES-EBU και τρεις HDMI. 

 

SURROUND KAI MOYΣΙΚΗ 

Στις εισόδους του Cinema 12 μπορείς να συνδέσεις (αναλογικά) και ακόμη το SACD player, ώστε να ακούσεις τους πολυκάναλους δίσκους σου.

Το BDp πάει, για παράδειγμα, στην 1η HDMI είσοδο, τo Χbox στη 2η HDMI κ.ο.κ, ενώ η τηλεόραση σε κάποια ψηφιακή οπτική. Υπάρχει αφθονία εισόδων και επιλογών. Στη δοκιμή ηχεία χρησιμοποιήσαμε τη σειρά LS της JBL και υπογούφερ το ζόρικο «μωρό» SC4000 της DefTech. Προβολέας ήταν ο D-ILA της JVC. Ρυθμίσαμε το σύστημα με το ντεσιμπελόμετρο στη θέση ακρόασης, κάτι που έγινε πολύ εύκολα και αποτελεσματικά. Υπάρχουν δέκα μπάντες ισοστάθμισης από 80Hz έως 16kHz για τα κύρια και surround κανάλια και άλλες τόσες από 20Hz έως 125Hz για το υπογούφερ.

Αυτές οι ρυθμίσεις θα σας βοηθήσουν να κάνετε ένα κορυφαίο set-up, ώστε να ταιριάξετε αποστάσεις ηχείων, στάθμες και ακρίβεια αποκωδικοποίησης σε σχέση με τη θέση ακρόασης. Από την ακρόαση του πρώτου τραγουδιού flac και από το Stream Magic 6 της Cambridge Audio μέχρι την ταινία Chico & Rita (μουσική από την Κούβα), όλα αποδόθηκαν υπέροχα, τόσο σε σχέση με τον Pioneer SC-LX83 που χρησιμοποιούμε ως αναφορά όσο και με τον Denon AVR-3313 που δοκιμάσαμε πρόσφατα στο περιοδικό.

Το σετ της Cary είναι από άλλο χρονοχώρο, δεν έχει σχέση με τα συνηθισμένα. Νεύρο, σπιρτάδα, ακρίβεια τοποθέτησης ήχων και ένα steering από ηχείο σε ηχείο, ανάλογα τις απαιτήσεις του σάουντρακ, που σε καθηλώνει πιο βαθιά στη θέση ακρόασης.

Εκεί όμως που ευχαριστηθήκαμε στο σετ με το παραπάνω ήταν με το Der ring des Nibelungen του Βάγκνερ σε Blu-ray. Μεγάλη εικόνα, μεγάλος ήχος, μεγαλείο. Ακόμη και έχοντας ως πηγή τα δορυφορικά κανάλια της OTE TV, και ειδικά το iConcerts HD, παρακολουθήσαμε live συναυλίες όπως το «Μια βραδιά με... τον Μαρκ Κνόπφλερ» αλλά και αποσπάσματα από το τζαζ φεστιβάλ του Μοντρέ. Ήχος και εικόνα στενά συνδεδεμένα, όπως στη φύση. Η Cary απέδειξε ότι δεν το έχει μόνο στο λαμπάτο ήχο, το έχει και τον πολυκάναλο.

Ξέρει πως η ποιότητα βγαίνει από την απλότητα και το μεγαλείο από το λιγοστό. Αν νοσταλγήσατε τον καλό ήχο του σινεμά, της όπερας ή της συναυλίας, το εισιτήριο είναι εδώ, και μάλιστα χωρίς ουρές και σπρωξίματα. 

 

ΥΠΕΡ 

Απλότητα 

Υψηλή κατασκευαστική ακρίβεια 

Ορθή αποκωδικοποίηση 

Ηχητική ποιότητα 

 

ΚΑΤΑ 

Όχι GUI 

Mια έξοδος HDMI 

Τηλεχειρισμός 

 

ΣΧΟΛΙΑ 

Υπέροχες ηχητικές παραστάσεις στο σαλόνι ή στον αποκλειστικό χώρο ακρόασης υπόσχετε το νέο πολυκάναλο σετ της Cary. Αν έχετε χώρο, χρόνο και χρήμα, είναι... one way ticket to the blues. 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ 

Cary Cinema 12 HD 

ΙΣΧΥΣ: Προενισχυτής/Επεξεργαστής 

ΘΥΡΕΣ Εμπρός όψη: 1xAκουστικών (Κανονικό τζακ) με υποστήριξη Dolby Headphone 

Πίσω όψη: 4xEίσοδοι HDMI, 1xΈξοδοι HDMI, 8xEίσοδοι ομοαξονικές S/PDIF (RCA), 8xEίσοδοι οπτικές (toslink), 1xΕίσοδος AES-EBU, 1xΈξοδος οπτική (toslink), 7xEίσοδοι γραμμής (2xRCA), 7.1 καναλιών είσοδος pre-in (8xRCA), 2.0 έξοδος ζώνης (2xRCA), 7.1 έξοδοι προενίσχυσης (8xRCA), 7.1 έξοδοι προενίσχυσης (8xXLR), 1xKεραία FM, 1xKεραία ΑΜ, 1xRS-232, 1xΜικροφώνου, 5x12V trigger (3,5 χλστ.), 1xIEC ρευματολήπτης 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΥxΒ): 449,6x114,3x419,1 χλστ. 

ΒΑΡΟΣ: 11,34 κιλά 

 

TAYTOTHTA 

Cary Model 7.125 

EIΔΟΣ: 7κάναλος τελικός ενισχυτής 

ΙΣΧΥΣ: 7x125W@8Ω και 7x190W@4Ω 

ΘΥΡΕΣ: (πίσω όψη) 7xAκροδέκτες ηχείων (14 μπόρνες), 7xEίσοδοι XLR, 7xΕίσοδοι (RCA), 1x12V trigger (3,5 χλστ.), 1xIEC ρευματολήπτης 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 178x450x421,6 χλστ. 

ΒΑΡΟΣ: 25 κιλά 

 

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Audio Evolution 

ΕΠΑΦΗ: 210.9596.288 

TΙΜΗ: 5.500 ευρώ (Cinema 12 HD) & 4.450 ευρώ (Model 7.125) 

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Cambridge Audio Azur 851C 851A Lamm Industries L2 Reference and M1.2 Reference »

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • 1
  • 2

NEWSLETTER

Enter your email address: