fbpx
Τετάρτη, 07 Νοεμβρίου 2018 13:29

YG Acoustics Hailey 1.2 Review

Σπονδή στο μέταλλο

Επιλέγοντας το μέταλλο για την καμπίνα και τις μονάδες του, το μεσαίο μοντέλο της YG, αποτελεί ένα ανυπέρβλητο δείγμα ηχείου της ultra high-end σκηνής.

Με την πρώτη ματιά το Hailey 1.2 της YG Acoustics δεν μοιάζει με κανένα άλλο ηχείο που έχουμε δει. Η σμιλευμένη του καμπίνα με το πυραμιδοειδές σχήμα το ματ φινίρισμα και οι custom μεταλλικές μονάδες δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για τη δουλειά που χρειάζεται για να κατασκευαστεί αυτό το ηχείο.

Πράγματι τα ηχεία της YG Acoustics δεν μοιάζουν με καμιά ανταγωνιστική υλοποίηση, προσεγγίζουν τη high-end αναπαραγωγή με πολύ διαφορετικό τρόπο, τόσο κατασκευαστικά, όσο και ηχητικά. Το Hailey 1.2 είναι λοιπόν ένα ασυνήθιστο ηχείο τριών δρόμων, με μεταλλικό γούφερ και μίντ και τουίτερ μαλακού θόλου, με κλειστή «σκαφτή» καμπίνα και κεκλιμένη μπάφλα.


Το γεγονός ότι και η καμπίνα και οι μονάδες του Hailey σμιλεύονται από συμπαγή κομμάτια αλουμινίου, το ξεχωρίζει ακόμα και από υλοποιήσεις όπως αυτές της Magico, όπου οι καμπίνες είναι μεταλλικές, αλλά οι μονάδες όχι. Ποιό είναι όμως το μυστικό του κατασκευαστή, γιατί μπορεί να σμιλέψει το αλουμίνιο και να το κάνει καμπίνες, κώνους, μπόρνες σύνδεσης, μαγνήτες και πηνία στο κροσόβερ;

Η προίκα της YG Acoustics και του δημιουργού της Yoev Geva, είναι οι θηριώδεις, αστρονομικού κόστους εργαλειομηχανές CNC οι οποίες μπορούν να πλάσουν το αλουμίνιο ποικιλοτρόπως σε 5 άξονες (το στάνταρ είναι 3 άξονες) δίνοντας έτσι σάρκα και οστά στις μεταλλικές δημιουργίες της εταιρείας. Για να καταλάβετε για τι μιλάμε, το Hailey απαιτεί 61 ώρες επεξεργασίας CNC για το σμίλευμα 1640 εξαρτημάτων με ανοχές μικρότερες από 20 microns, ενώ όλη του η «ύπαρξη» περιστρέφεται γύρω από την κατεργασία του αλουμινίου.


Οι αλουμινένιοι κώνοι (η εταιρεία τους ονομάζει BilletCore) δεν χύνονται σε καλούπι, αλλά κόβονται με laser, ενώ ισχυροποιούνται με μεταλλικά νεύρα στο πίσω μέρος του διαφράγματος. Έτσι ο μεταλλικός κώνος είναι τόσο ισχυρός, ώστε να μπορεί να σταθεί ένας άνθρωπος επάνω χωρίς να λυγίσει το διάφραγμα, αλλά και εξαιρετικά ελαφρύς δεδομένης της ακαμψίας και της μεταλλικής του κατασκευής.

Στο τουίτερ που είναι μαλακού θόλου η κατεργασία του μετάλλου αναλαμβάνει να τελειοποιήσει το μαγνητικό σύστημα (ForgeCore), ενώ στο κροσόβερ η ίδια κατεργασία δημιουργεί τα πηνία ToroAir που χρησιμοποιεί η εταιρεία.

Όσον αφορά στη δημιουργία της καμπίνας, η τεχνολογία Focused Ellimination ανακαλύπτει τα σημεία όπου η καμπίνα συντονίζεται και ο εσωτερικός αέρας στροβιλίζεται, τοποθετώντας ειδικά αποσβεστικά μόνον σε αυτά τα σημεία, χωρίς να γεμίζει η καμπίνα με συμβατικό ηχοαπορροφητικό υλικό.


Εξίσου σημαντικό σημείο είναι η τεχνολογία DualCoherent που χρησιμοποιεί η YG στα ηχεία της, ένα custom software που επιτυγχάνει επίπεδη απόκριση συχνότητας αλλά και επίπεδη φάση σε όλο το συχνοτικό φάσμα που λειτουργεί το ηχείο. Το Hailey είναι επιπλέον αρθρωτό, όπως όλα τα μοντέλα της εταιρείας, πλην του εισαγωγικού Carmel 2.

Ο χρήστης μπορεί αρχικά να αποκτήσει το κυρίως τμήμα του, το Hailey 1.1 που είναι ηχείο βάσης, και στη συνέχεια να προσθέσει το bass module που θα κουμπώσει το Hailey 1.1, δημιουργώντας ένας ηχείο full-range, το Hailey 1.2.

ΣΚΑΒΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ
Μέχρι στιγμής η μοναδική μας επαφή με τα ηχεία της YG (υπό ελεγχόμενες συνθήκες, όχι σε εκθέσεις) περιορίζεται στην ακρόαση του μικρού Carmel 2, το οποίο μας ενθουσίασε και μας άνοιξε την όρεξη για το Hailey 1.2. Το μελετήσαμε διεξοδικά στο στούντιο της αντιπροσωπείας Aphrodite’s Vision, ζευγαρωμένο με ενισχυτικά και πηγές Nagra (HD DAC, δύο γεφυρωμένους ενισχυτές HD AMP με τον προενισχυτή Classic), όλα με καλωδιώσεις Tara Labs.


Το πρώτο πράγμα που μας έκανε μεγάλη εντύπωση είναι ότι τα ηχεία δημιουργούν σωστό είδωλο και εστιάζουν ακόμα και τοποθετημένα σχεδόν παράλληλα μεταξύ τους με αμελητέο toe-in. Αυτό ισχυροποιεί τους ισχυρισμούς της εταιρείας για επίπεδη απόκριση φάσης, αλλά και αποδεικνύει την μεγάλη αποτελεσματικότητα του ακουστικού φακού που περιβάλλει το τουίτερ θόλου.

Εάν βέβαια ψάξεις λίγο παραπάνω την τοποθέτηση τους, τότε τα Hailey 1.2 είναι σε θέση να χτίσουν μια μουσική σκηνή που δίνει στον ακροατή την ικανότητα να περπατήσει γύρω από τα όργανα, σαν να φοράει ένα headset εικονικής πραγματικότητας. Ένα soundstage με τεράστιο βάθος και πλάτος, με τα όργανα τοποθετημένα με ακρίβεια χιλιοστού, το καθένα με τρεις διαστάσεις και με τη μάζα και τη φυσική υπόσταση που λίγα ηχεία μπορούν να ζωγραφίσουν.


Το δεύτερο στοιχείο που μας άφησε άναυδους είναι η ουδετερότητα του ηχείου, σε σημείο που ίσως ένας απαίδευτος ακροατής να το θεωρήσει βαρετό, καθώς οι χαμηλές δεν βροντάνε, οι μεσαίες δεν «μπουκώνουν» και οι υψηλές δεν αστράφτουν, όπως στα ηχεία που χρωματίζουν και εντυπωσιάζουν με την αναπαραγωγή τους.

Το Hailey κεντάει τη μουσική με τόσο υψηλή ακρίβεια και ουδετερότητα και τόσο εντυπωσιακή έλλειψη χρωματισμών, ώστε από αυτήν την ουδετερότητα ξεπηδάει ευκρίνεια και λεπτομέρεια που ανταγωνίζεται ακόμα και τα καλά ηλεκτροστατικά και αέρινη καθαρότητα που θα ζήλευαν ακόμα και τα καλύτερα ribbon.

Δεν υπάρχουν ιδιοσυντονισμοί στα μεταλλικά διαφράγματα, δεν υπάρχουν χρωματισμοί από την καμπίνα, ούτε παραμορφώσεις και συμπίεση από το κροσόβερ. Το ηχείο αφήνεται ελεύθερο να μετατρέψει το σήμα που βλέπει στην είσοδο του σε μηχανική ενέργεια και ηχητικά κύματα, συμπεριφερόμενο απλά ως «μεγάφωνο».


Ηχείο που δεν χρωματίζει και δεν διαθέτει δικό του χαρακτήρα δεν υπάρχει, ωστόσο υπάρχουν μερικά ηχεία των οποίων οι χρωματισμοί και οι τονικές ιδιαιτερότητες είναι χαμηλότερες από αυτές των συνοδών ηλεκτρονικών, των καλωδίων και των ηχογραφήσεων.

Τα Hailey 1.2 ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία, είναι τόσο αχρωμάτιστα και πιστά, ώστε ακούμε τι κάνουν οι πηγές και τα μηχανήματα μας, τα καλώδια οι δίσκοι, αλλά ακούμε και τα προβλήματα του δωματίου μας. Αυτόν τον άθλο τον πετυχαίνουν κυρίως μεγάλα ηλεκτροστατικά (μας έρχονται στο μυαλό τα θηρία της Sound Lab, αλλά και το Martin Logan CLX), ηχεία πάνελ, με μια πανάλαφρη μονάδα και χωρίς κροσόβερ. Το ότι η YG Acoustics το έχει πετύχει σε ένα ηχείο με κώνους και θόλους, τριών δρόμων και με περίπλοκο κροσσόβερ αποτελεί μεγάλο επίτευγμα για τα δεδομένα των ηλεκτροδυναμικών ηχείων.


Τα σημεία κροσόβερ είναι τοποθετημένα στους 65Hz και 1,7ΚHz, οπότε το ηχείο είναι ουσιαστικά ένα κανονικό ηχείο full range (ως Hailey 1.1) στο οποίο προστίθεται ένα υπογούφερ. Μάλιστα η θέση του γούφερ είναι τέτοια (πολύ χαμηλά στην μπάφλα) ώστε η αλληλεπιδράσεις του με το δάπεδο να διορθώνονται εύκολα από το κροσόβερ. Η δεύτερη συχνότητα διαχωρισμού είναι και αυτή χαμηλά τοποθετημένη (1,7ΚHz), και όχι στα 3ΚHz ή 4KHz όπου το αυτί μας θα το εντόπιζε πολύ πιο εύκολα.


To Hailey 1.2 είναι ένα σπάνιο ηχείο κώνου. Είναι υπεραναλυτικό, χωρίς να είναι κλινικό, έχει τεράστιο σώμα, χωρίς να μπουμάρει, είναι ρευστό στις μεσαίες, χωρίς να χρωματίζει. Αποκαλύπτει ακόμα και την τελευταία λεπτομέρεια κάθε εγγραφής, με υποδειγματική μουσικότητα, χωρίς να κουράζει τον ακροατή. Η διαφάνεια του ηχείου είναι τέτοιου επιπέδου, ώστε η λεπτομέρεια και η διαφάνεια αναβλύζουν από τη ροή της μουσικής και την εξέλιξη των φθόγγων, το ηχείο δεν «κραυγάζει» τη μουσική, την αφήνει να εξελιχθεί και να μαγέψει τον ακροατή.

Τις ηχογραφήσεις αναφοράς τις απογειώνει, τις λιγότερο καλές ή τις κακές τις ξεσκεπάζει, αλλά δεν τις απορρίπτει. Βάλαμε τις παλιές μονοφωνικές εγγραφές της Κάλας και απολαύσαμε τη μεγάλη ντίβα, χωρίς να μας ενοχλήσουν οι μέτριες εγγραφές.

Ιδανικά θα θέλαμε τις χαμηλές του ηχείου λίγο πιο γεμάτες και ογκώδεις, καθώς το ηχείο κατεβαίνει αρκετά, αλλά είναι μάλλον υπερελεγχόμενο και η απόσβεση του ταχύτερη του φυσιολογικού.

Επίσης θα θέλαμε τις μεσαίες και τις υψηλές λίγο πιο ζεστές και «ρομαντικές», το ηχείο είναι τόσο αχρωμάτιστο και «καρφί» τονικά, ώστε ενίοτε ακούγεται λίγο ψυχρό. Αυτά είναι βέβαια μικροπράγματα που έχουν να κάνουν και με το προσωπικό γούστο του ακροατή, την αλληλεπίδραση του ηχείου με το χώρο, αλλά και την συμπεριφορά του ανάλογα με τα συνοδά ενισχυτικά.

Δεν υπάρχει πάντως αμφιβολία ότι το YG Hailey 1.2 είναι ένα από τα λίγα ηχεία, (ανεξαρτήτως τεχνολογίας και αρχής λειτουργίας) που έχουμε ακούσει, που βάζει τον ακροατή μέσα στη μουσική, κάνοντας τον να σταματήσει να ασχολείται με τα θέματα των μηχανημάτων και της ηχητικής απόδοσης. Για αυτό κυρίως το λόγο, πέρα από την ανυπέρβλητη ποιότητα κατασκευής του, αξίζει έως και το τελευταίο ευρώ του υψηλού του κόστους.

 

Υπέρ:
Πολύ χαμηλοί χρωματισμοί
Υποδειγματική μουσικότητα και διαφάνεια
Δυναμικά κόρνας και φινέτσα ηλεκτροστατικού

Κατά:
Βαθιά έκταση στις χαμηλές
Πολύ απαιτητικό σε συνοδά και στήσιμο

Σχόλιο
Το Ηailey 1.2 είναι μία από τις λίγες υλοποιήσεις κώνου που έχουμε ακούσει, που βάζει τον ακροατή μέσα στη μουσική, και δεν τον αφήνει να συνεχίσει να σκαλίζει τα μηχανήματα του ή να ασχολείται με τη συμπεριφορά του ηχείου

YG Hailey 1.2
ΣΧΕΔΙΑΣΗ: ηλεκτροδυναμικό ηχείο τριών δρόμων, κλειστού τύπου
ΜΟΝΑΔΕΣ: τουίτερ μαλακού θόλου 25mm, μίντ αλουμινένιου
κώνου 160mm, γούφερ αλουμινένιου κώνου 250mm
ΚΑΜΠΙΝΑ: αρθρωτή από αλουμίνιο
ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ: 20Hz-40ΚHz
ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΚΡΟΣ: 65Hz, 1,7ΚHz
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 87dB/W/m
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: 4Ω, ελάχιστη 3Ω
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 540x1220x330 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 77 κιλά

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Aphrodite’s Vision
ΕΠΑΦΗ: 210 6813773
TIMH: 52.000 ευρώ

 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΤΣΕΝΗΣ

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Audiovector QR3 Review Quadral Chromium style 8 Review »

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    To νέο τεύχος κυκλοφορεί την Τρίτη (23/ΦΕΒ), με ένα συμβολικό χρήσιμο δώρο. Read More
  • 1

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ

MEMBERS OF...