fbpx
Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016 02:13

Reference 3A Dulcet Be Monitor

ΤΟ ΠΙΟ ΜΙΚΡΟ ΗΧΕΙΟ ΤΗΣ REFERENCE 3A ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ ΚΟΚΤΑΙΗΛ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΥΦΩΝΙΑΣ

Για τους Καναδούς της 3A δεν υπάρχουν σημεία στα οποία θα μπορούσαν να βάλουν νερό στο κρασί της σχεδίασης του Dulcet Be Monitor. Παρ’ όλο που θα ήταν εύκολο να παραμεριστεί η φιλοσοφία που είναι γνωστή με τη ρήση: το τελειότερο crossover είναι το… καθόλου crossover, και να αποτελεί το μικρό Dulcet Be ένα ηχείο που δανείζεται εξαρτήματα από τα μεγαλύτερα αδέλφια του για να τους μοιάσει μόνο οπτικά, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.


ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ
Χωρίς παθητικό κύκλωμα διαχωρισμού, εκτός του μινιμαλιστικού φίλτρου υψηλών που υλοποιείται με ένα μόνο πυκνωτή, γίνεται επιτακτική η χρήση άλλων μεθόδων προκειμένου να υπάρξει η ορθή μεταγωγή του ήχου στις μονάδες. Στο σημείο αυτό έρχεται η κλίση της πρόσοψης να δώσει τη λύση, μαζί με ορισμένα στρατηγικά επιλεγμένα εξαρτήματα. To τουίτερ εκτεταμένης απόκρισης (super tweeter) έχει θόλο από βηρύλλιο που του επιτρέπει να διατηρεί το σχήμα του έως τις εξωτικές συχνότητες των 40KHz.

Λόγω της κλίσης στην πρόσοψη είναι τοποθετημένο πιο πίσω από το γούφερ επιτυγχάνοντας χρονική ευθυγράμμιση με αυτό, το οποίο με τη σειρά του διαθέτει κώνο με επικάλυψη από πλεκτές ίνες ανθρακονημάτων και ένα ειδικά σχεδιασμένο για την περίσταση phase plug. Δεν βλέπουμε δηλαδή το χαρακτηριστικό… «σουρεαλιστικό» φακό με τους ομόκεντρους δίσκους στο κέντρο του γούφερ που είναι η επιλογή για τα μεγαλύτερα μοντέλα όπως το MM De Capo Monitor.


Το στόμιο της οπής ανάκλασης χαμηλών συνδέεται υπό γωνία με το σωλήνα bass reflex ο οποίος διατρέχει τα 2/3 του ύψους της καμπίνας, θυμίζοντας ελαφρώς γραμμή μεταφοράς, ένα κρίσιμο στάδιο στο οποίο το Dulcet Be οφείλει την έκταση του χαμηλού του. Η ειδική βαφή Nextel που δίνει τη χαρακτηριστική βελούδινη υφή στην καμπίνα, βελτιώνει τη συμπεριφορά του ηχείου στις περιθλάσεις και βοηθά τα ήδη πληθωρικά σε πάχος τοιχώματα της καμπίνας στην απορρόφηση των συντονισμών. Η στιβαρότητα της τελευταίας ενισχύεται ακόμα περισσότερο εσωτερικά, με δέσιμο που τρέχει από τη δεξιά πλευρά στην αριστερή στο ύψος περίπου του γούφερ.

Όλες οι επαφές και η εσωτερική καλωδίωση από χαλκό, που εν προκειμένω έχει διαφορετική διατομή για το γούφερ και το τουίτερ, έχουν περάσει από κρυογονική φροντίδα. Μέχρι και οι βίδες που συγκρατούν τα μεγάφωνα είναι επίτηδες από ορείχαλκο που είναι μαλακό μέταλλο για να περιορίζονται οι συντονισμοί.


ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ
Έχοντας στη διάθεσή μας τις βάσεις για τα Dulcet Be, μπορέσαμε να ρυθμίσουμε ακριβώς στο ύψος που θέλαμε το ηχείο γιατί προσφέρουν συνεχή ρύθμιση ύψους, κάτι όχι πάντα αυτονόητο. Βλέπετε, η αξονική σύμπτωση των κέντρων του γούφερ και του τουίτερ λαμβάνει χώρο σε απόσταση που ελάχιστα υπερβαίνει την απόσταση μεταξύ των δύο ηχείων. Εξ’ αυτού του γεγονότος είναι κρίσιμη η σωστή απόσταση αλλά και το ύψος στο οποίο καθόμαστε.

Είναι σαν να έχουμε έναν προβολέα ο οποίος έχει σταθερό offset με την εικόνα να «έρχεται» στο σωστό ύψος σε συγκεκριμένη απόσταση, χωρίς όμως να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια απόκλισης από το απόλυτο κέντρο.

Εκεί που δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσπάθεια είναι στη θέση ακρόασης κατά πλάτος. Λόγω της τοποθέτησης σχεδόν επάνω στην επιφάνεια της πρόσοψης, υπάρχει αρκετή ακτινοβολία για να καλύψει το κενό ανάμεσα στα ηχεία και συνεπώς το Dulcet Be παρουσιάζει ευρύ sweet spot. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η εταιρία υιοθετεί τη μη σύγκλιση των ηχείων προς τη θέση ακρόασης (toe in) και προτείνει τα ηχεία να κοιτάνε προς τα εμπρός, ενώ τα τουίτερ οφείλουν να είναι στην εξωτερική πλευρά με σκοπό να αυξήσουν το πλάτος της σκηνής.

Βρήκαμε ότι με μια ελάχιστη κλίση προς το εσωτερικό αυξάνεται ελαφρώς η εστίαση αλλά όντως αυτό έχει επίπτωση στο συνολικό εύρος της σκηνής. Αυτό είναι ταυτόχρονα και η πρώτη ένδειξη ενός ηχείου που αντιδρά άμεσα λόγω της φιλοσοφίας του σχεδιασμού του.


Χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις από τον ακροατή, το μικρό της 3Α είναι ικανό για ολοζώντανες ηχητικές παραστάσεις. Η φυσικότητα με την οποία θα αποδώσει την κατάληξη μετά το πέρασμα από πολλές ενδιάμεσες συχνότητες, στο φαλτσέτο της φωνής της Yma Sumac ή το whistle register της Minnie Riperton χωρίς ασυνέχειες, είναι ανατριχιαστική.

Τετριμμένες και ανούσιες αναζητήσεις για το πόσο κοντά στην πραγματικότητα βρίσκονται οι χροιές εδώ δεν χωράνε. Το Dulcet Be επιτρέπει την απελευθέρωση όλης της συναισθηματικής φόρτισης της Victoria de los Angeles στο φινάλε της Madama Butterfly και την ψυχική διάθεση του Placido Domingo στο E lucevan le stelle της Tosca, ακριβώς γιατί δεν έχει να ξεπεράσει κυκλωματικά εμπόδια και αναπόφευκτα σκαλοπάτια που καταστρέφουν την ομοιογένεια. Αν αυτό δεν είναι αρκετό για τον ακροατή, το Dulcet Be έχει το σθένος να περάσει τα δυναμικά της ορχήστρας μέσα από την ίδια φιλοσοφία αμεσότητας. Μόνο με ηθελημένη προσπάθεια να δυσκολευτεί δεν θα καταφέρει να συγκλονίσει με τις κανονιές της οβερτούρας του 1812 στην ηχογράφηση της Telarc.

Όμως λίγο πιο κάτω στο σλαβονικό εμβατήριο το υπόκωφο του τυμπάνου της εισαγωγής που ακολουθεί τη ρυθμική γραμμή, σε κάνει να αναρωτιέσαι πως είναι δυνατόν ένα μικρό ηχείο βάσης να προσπερνά σε όγκο, και με σχετική ευκολία, μικρά ηχεία δαπέδου με διπλάσιο αριθμό μεγαφώνων και… τριπλάσιο αριθμό λίτρων καμπίνας.

Πράγματι το Dulcet Be είναι το ηχείο εκείνο που αν το βάζαμε να παίξει ανάμεσα σε άλλα και για κριτή επιλέγαμε κάποιον που έχει τα μάτια δεμένα, δεν θα χρειαζόταν παρά ελάχιστα λεπτά για το επιλέξει ανάμεσα σε άλλα.

Τεράστια πλεονεκτήματα είναι η ευκολία με την οποία θα παίξει άνετα με ενισχυτές λίγων watt αλλά και η ανάδειξη των αρετών των καλύτερων ενισχυτών όσο ανεβαίνουμε κατηγορία. Θα πρέπει να προσπαθήσει κάποιος για να το κάνει να «αγανακτήσει» οδηγώντας το με τον πιο οικονομικό ενισχυτή σε προσφορά στα ράφια πολυκαταστήματος. Απλά εκμεταλλευτείτε τη διπλοκαλωδίωση που εδώ έχει νόημα καθώς δεν υπάρχει crossover, και θα αυξηθεί δραματικά η καθαρότητα. Τοποθετήστε το επάνω στις βάσεις που είναι σχεδιασμένες γι’ αυτό και η συνέχεια θα είναι εγγυημένα ό,τι πιο άμεσο και γραμμικό υπάρχει αυτή τη στιγμή στην κατηγορία του.

Σχόλιο:
Πιστό στη σχεδίαση που θέλει το ηλεκτρικό ρεύμα να ταξιδεύει έως τα μεγάφωνα χωρίς να περνάει μέσα από παθητικά εξαρτήματα φίλτρων, απλοποιώντας τη διαδρομή του σήματος μέσω της συντομότερης οδού, το Dulcet Be Monitor είναι με το καλημέρα ένα ηχείο που θέλεις να ακούσεις τον τρόπο με τον οποίο εξαφανίζει οτιδήποτε τεχνητό.

Tip: Τα ηχεία περνάνε από στρώσιμο διάρκειας 100 ωρών πριν πάρουν το δρόμο προς την αγορά.
Tip 2: Κάθε ηχείο στο ζεύγος των Dulcet Be είναι αριθμημένο και αναφέρει το σειριακό αριθμό του άλλου.


Υπέρ
Αμεσότητα και περιγραφή Κατά
Δεν συμπιέζει σε μεγάλες εντάσεις Περιθώριο απόστασης ακρόασης
Ικανότητα απόδοσης χαμηλού που ξαφνιάζει για το μέγεθος
Ροή για σεμινάριο

 

Κατά

Χρειάζεται σωστή τοποθέτηση
Περιθώριο απόστασης ακρόασης


Reference 3A Dulcet Be monitor
EIΔΟΣ: Hχείο βάσης, καμπίνα ανάκλασης χαμηλών
ΜΕΓΑΦΩΝA: 1x101,6 χλστ. (4 ίντσες) συνθετικός κώνος με ίνες κέβλαρ, 1x25,4χλστ (1 ίντσα) θόλος από βηρύλλιο
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ/ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: 88dB/6Ω
AΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ: 48Hz-40ΚΗz (-3dB)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 190x300x240 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 7 κιλά


Aντιπρόσωπος: CHAMELEON AUDIO, τηλ.: 213.027.7796
Τιμή: 2.499€ (Monitor Stand: 799€)

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΛΑΚΟΥΤΣΗΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Dynaudio Focus 160 Monitor Audio SoundFrame 1 [review] »

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    To νέο τεύχος κυκλοφορεί την Τρίτη (23/ΦΕΒ), με ένα συμβολικό χρήσιμο δώρο. Read More
  • 1

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ

MEMBERS OF...