fbpx
Τετάρτη, 06 Μαρτίου 2013 16:19

Sonus Faber Toy

ΕΝΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΔΙΔΡΟΜΟ ΗΧΕΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ SONUS FABER ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ.

 

Πείτε το γενναιότητα. Πείτε το τόλμη. Όπως και να το πείτε, δε θα πρέπει κανείς ποτέ, μα ποτέ να... περιπαίζει την ονομασία ενός ηχείου. Η Sonus Faber όχι μόνο έφτιαξε το πιο μικρό ηχείο της, αλλά τόλμησε και το ονόμασε Toy (παιχνίδι). Αναμφίβολα, όπως διακηρύσσει η... λογοτεχνία των Ιταλών, η Sonus Faber επέλεξε το όνομα αυτό επειδή είναι ομώνυμο με τη χαρά, την ευτυχία και την... πρώτη έκπληξη.

Η αυθόρμητη αντίδραση που θα έχετε όταν δείτε αυτό το μωρό δε θα έχει να κάνει με το παιχνιδιάρικο όνομά του, αλλά με το ότι πρόκειται για ένα αξιολάτρευτο δημιούργημα. Αναφορικά, είναι πιο βαθύ από το θρυλικό μόνιτορ LS3/5Α, αλλά στενότερο και μικρότερο από αυτό, αφού έχει διαστάσεις 265x185x270 χλστ. (ΥxΠxΒ).

Επίσης είναι ομορφότερο, πιθανώς το πιο όμορφο μικρό ηχείο που μπορώ να αναφέρω με ήχο πραγματικά επιπέδου hi-fi. Είναι προφανώς ένα προϊόν της Sonus Faber, και αυτό θα το διαπιστώσετε αμέσως, αφού το όνομα της εταιρείας βρίσκεται τυπωμένο φαρδιά πλατιά με μεγάλα γράμματα στο κάλυμμα ενός από τα δύο ηχεία. 

Πείτε εσείς πού έγιναν οι τυχόν συμβιβασμοί για την κατασκευή αυτού του ηχείου. Έχει μπάφλα με κλίση, καμπίνα με καμπυλωμένες ακμές, φοράει το ίδιο τουίτερ των 25 χλστ. με τα δαχτυλίδια και το «θανατηφόρο» κεντρικό phase-plug που βρίσκεται σε όλη την γκάμα των ηχείων της Sonus Faber, όσο για τα μπάσα υπάρχει ένα γούφερ με κώνο διαμέτρου 110 χλστ.

Στην πίσω πλευρά ψηλά βρίσκεται η οπή ανάκλασης των μπάσων και ένα ζευγάρι ακροδεκτών που δέχονται χονδρά καλώδια και όλων των ειδών τα βύσματα. Το καλύτερο από όλα είναι ότι το Toy διαθέτει ένα νέο φινίρισμα, το οποίο ίσως ευθύνεται για το ποσό με το οποίο κοστολόγησαν το ηχείο. Περίπου 850 ευρώ ανά ζεύγος το χρεώνουν, χωρίς να θυσιάζεται καμία αίσθηση πολυτελείας.

Μάλιστα, αντί για ξύλινες πλευρές, το Toy έχει φινίρισμα «μαύρου δέρματος», ενός περίπου ματ υλικού με το οποίο θα μπορούσε κανείς να ράψει άνετα ένα πανάκριβο σακάκι. Φαίνεται, πάντως, υπέροχο. 

ΜΠΕΣ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Αν και τα ηχεία είναι κατάλληλα για «ράφι βιβλιοθήκης» -πιθανώς οι πολλοί εκεί θα τα τοποθετήσουν-, εγώ τα χρησιμοποίησα όπως κάνω με τα LS3/5A. Δηλαδή, τα έβαλα επάνω σε μια βάση ύψους 61 εκ.

Τα ηχεία αυτά επωφελούνται αν τα στρέψεις λιγάκι προς τα μέσα (toe-in), ωστόσο θέλουν λιγότερο toe-in από ό,τι έχουν ανάγκη τα μεγάλα αδέλφια τους, όπως, ας πούμε, τα Guarneri Homage ή τα Auditor M. Τα σύνδεσα με τον τελικό ενισχυτή MC2102 της McIntosh με καλώδια ηχείων Yter, και τότε τα πρόδωσε η ευαισθησία τους, που είναι μόλις 87dB. Τα Toy χρειάζονται δύναμη, αν θέλετε να γεμίσετε με ήχο ένα δωμάτιο μεγαλύτερο από 4x5 μ. 

Τα καλύμματα απαιτούν σχολιασμό ως προς την ηχητική συμπεριφορά τους. Όπως θα δείτε, τα ηχεία με τα καλύμματα στη θέση τους είναι έντονα ελαφριά ως προς το μπάσο και ακούγονται μαλακά και λιγότερο επιλεκτικά.

Η απόκριση των υψηλών δεν είναι θέμα για τα Toy, ενώ η μεσαία περιοχή κυριολεκτικά «σκοτώνει». Ακούγονται δηλαδή ακριβώς όπως είναι: μικρά μόνιτορ. 

Το λάθος μου ήταν ότι αρχικά άκουσα τα ηχεία με το νέο αφιέρωμα της Rory Block στον Son House, Blues Walkin’ Like Man, το οποίο παρουσιάζει φωνητικά και έργα κιθάρας. Για να το πω αλλιώς, στις ηχογραφήσεις αυτές δεν υπήρχε καθόλου μπάσο, και εγώ απλώς ξάπλωσα πίσω στην καρέκλα μου σκεπτόμενος «Ζήτω! Να ένας αντίπαλος για τα LS3/5a!». 

ΠΑΙΖΕΙΣ; 

Αυτό διαλύθηκε σύντομα όταν τους έβαλα να παίξουν κάποια καλά ενορχηστρωμένη ηχογράφηση της Ella Fitzgerald του 1962, το Times, των Doors το Strange Days και το σάουντρακ από την ταινία Sound of Music. Έως ένα ορισμένο σημείο όλα ήταν μαγικά με μια δοξαστικά ευρεία και βαθιά εικόνα, που προεκτείνονταν αρκετά πέρα από τις... άκρες των ηχείων.

Οι φωνές ήταν ζεστές και φυσικές και ταίριαζαν ιδιαίτερα με τη σαφήνεια της κυρίας Fitzgerald και με τις υφές του Jim Morrison. Τα ηλεκτρικά πλήκτρα των ηχογραφήσεων των Doors ήταν πλούσια και, με τις κατάλληλες δονήσεις, οι χορδές πίσω από την Ella άντεξαν τη λαμπρότητα που με κρατά «νυμφευμένο» με τα μεγάλα ηχεία της Sonus Faber, τα Cremona Auditor Elipsa.

Ωστόσο και αυτό είναι ένα τεράστιο «αλλά». Τα Toy απλώς δεν έχουν το «βάρος» για να ικανοποιήσουν ως ηχεία πλήρους περιοχής μακριά από τοίχους. Γεγονός που μου θύμισε ένα άλλο μικρό ηχείο σχεδιασμένο όχι για βάση, αλλά για ράφι, ώστε να αξιοποιεί την προσέγγισή του στο τοίχο. Μιλάω για τα Duette της Wilson.

Αλλά αυτά είναι σημαντικά μεγαλύτερα από τα Toy. Πάντως, τα Duette είχαν κουρδιστεί (voiced) για να τοποθετούνται κοντά σε τοίχους, όπως -υποθέτω- και τα Toy. 

Έτσι, τα Toy αφαιρέθηκαν από τις βάσεις και τοποθετήθηκαν τόσο κοντά στους τοίχους ώστε να μην επηρεάζεται η οπή ανάκλασης των χαμηλών, που βρίσκεται στο πίσω μέρος του ηχείου. Με μια απόσταση περίπου 150 χλστ. προστίθεται αρκετό μπάσο ώστε να αλλάξετε την εκτίμηση κάποιου για αυτά.

Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι, όπως οι πωλητές της Wilson, έτσι και οι έμποροι λιανικής της Sonus Fabers θα μάθουν σύντομα να παρουσιάζουν τα Toy σε ράφι ή σε επιτοίχιες βάσεις. Περιέργως, δεν υπήρχε τίποτε το μεμπτό αναφορικά με το soundstage. Ανάλογα με το αν τα ηχεία έχουν ελεύθερο χώρο στις πλευρές τους ή όχι, τo πλάτος και η εστίαση της εικόνας επηρεάζονται.

Αν, όμως, βάλετε τα ηχεία ανάμεσα σε βιβλία, δίσκους LP και διακοσμητικά, τότε σίγουρα θα υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι. 

Με την τοποθέτησή τους στο ράφι, η τονική ισορροπία αλλάζει όχι μόνο όσον αφορά την αντίληψη, επειδή υπάρχει μπάσο, αλλά βελτιώνεται και η ισορροπία τους από τις υψηλές έως τις χαμηλές συχνότητες.

Ορισμένοι μπορεί να εξετάσουν ακόμα και την αφαίρεση των καλυμμάτων, όταν τα Toy «καθίσουν» σε ράφια. 

Επιστρέφοντας στις ηχογραφήσεις της Rory Block, ξεκάθαρα τώρα στο ράφι είχαμε μια πρόσθεση σώματος στον ήχο της κιθάρας, ενώ παρέμεινε ως είχε η κλίμακα.

Η ενορχηστρωμένη Ella και το σάουντρακ της Sound of Music εμφανίστηκαν με μεγαλύτερες δυνατότητες γεμίσματος του χώρου. Τα Toy έλαβαν έναν εντελώς πιο ικανοποιητικό χαρακτήρα. 

Για αστείο, δοκίμασα τα Toy με μερικά subwoofer που έτυχε να έχω, όπως το μικρό Zingali και το Descent της Martin Logan. Η μεταμόρφωση; Μπορώ να την περιγράψω μόνο ως ριζοσπαστική. Λέτε να κυκλοφορήσει η Sonus Faber υπογούφερ για τα Toy; 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Τύπος: Ανάκλαση μπάσων, δύο δρόμοι 

Τουίτερ: 25 χλστ. με δαχτυλίδια (ακτινοβολίας), μαγνήτης νεοδυμίου 

Μιντ-γούφερ: 110 χλστ.

Συχνότητα κρος: 4.500 Hz 

Ευαισθησία: 87 dB SPL (2,83 V/1m)

Αντίσταση: 8Ω 

Διαχείριση ισχύος: 20W-100W 

Διαστάσεις (ΥxΠxΒ): 265x185x270 χλστ. 

Βάρος: 9,8 κιλά

 

ΥΠΕΡ

Στιλ

Ποιότητα κατασκευής

Καταγωγή

 

ΚΑΤΑ

Τιμή

Θέλει τοίχο

ΣΧΟΛΙΟ

H Sonus Faber έφτιαξε το πιο μικρό ηχείο της, το Toy. Δεν είναι αντικατάσταση των Minima Vintage ή Auditor M, που μπορούν να αποδώσουν ικανοποιητικό μπάσο όταν τοποθετηθούν σε βάσεις. Αν το Toy βρεθεί κοντά σε τοίχο, μπορεί κάλλιστα να ξεκινήσει από τα 150Hz και πάνω. Κλασικό Sonus Faber και τέλειος συνδυασμός για συστήματα όλα-σε-ένα, όπως Carat, Denon, Arcam ή Primare. Έχει όμως και ένα στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει απ’ όλα τα άλλα σούπερ μίνι: Το sexy ιταλικό στιλ. Και μάλιστα σε δέρμα.

Αντιπρόσωπος: Sonus Faber

Τηλ.: 210.8660.057

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Monitor Audio Gold GX100 KEF LS50 »

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    To νέο τεύχος κυκλοφορεί την Τρίτη (23/ΦΕΒ), με ένα συμβολικό χρήσιμο δώρο. Read More
  • 1

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ

MEMBERS OF...