fbpx
Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2019 14:32

Audio Solutions Figaro M Review

Black Velvet

ΕΝΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΗΧΕΙΟ ΔΑΠΕΔΟΥ 40 ΚΙΛΩΝ, ΜΕ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΣΟΦΙΣΤΙΚΕ ΣΧΕΔΙΑΣΗ. Η AUDIO SOLUTIONS ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ «ΤΑΠΕΙΝΗ» ΚΑΤΑΓΩΓΗ (ΑΠΟ ΤΗ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ), ΑΛΛΑ ΟΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΕΧΕΙ «ΑΣΤΡO».


Η σειρά Figaro αποτελεί τη νέα πρόταση του Λιθουανού σχεδιαστή Gediminas Gaidelis στη μεσαία κατηγορία τιμών, που έχει προέλθει μετά από έξι χρόνια προετοιμασίας και αντανακλά τις εξελίξεις της κορυφαίας σειράς Vantage της Audio Solutions.

Τοποθετείται επάνω από τη σειρά Overture και διατηρεί τις σχεδιαστικές ομοιότητες με όλη την γκάμα των ηχείων της εταιρίας, με βασικά χαρακτηριστικά τα μοντέρνα φινιρίσματα με συνδυασμό βαμμένων επιφανειών (πρόσοψη, πλάτη) και τμημάτων με καπλαμά, με μια μεγάλη ποικιλία αποχρώσεων και υφών. Η Audio Solutions «γεννήθηκε» μέσα στην καρδιά της διεθνούς οικονομικής κρίσης, το 2011 και έκτοτε κινείται μάλλον διακριτικά, από την άποψη της διεθνούς παρουσίας σε εκθέσεις και δοκιμές, βελτιώνοντας όμως διαρκώς τα ηχεία της και διατηρώντας ανταγωνιστικές τιμές.

Στην εποχή μας, αυτή του kickstarter, των on line πωλήσεων και των demo μέσω... βίντεο στο YouTube και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ίσως είναι πιο εύκολο πια να παράγεις ένα λαχταριστό γκάτζετ και να καταφέρεις ένα καλό ξεκίνημα σε αυτό το χώρο. Επίσης, μετά τη λαίλαπα του ultra high-end και των τριψήφιων τιμών λιανικής, είναι επίσης εύκολο να ξεκινήσεις -αν έχεις τα κατάλληλα εφόδια- μια νέα εταιρία με εξωτικά ηχεία (βλέπε Magico) και να ισχυριστείς ότι είναι τα καλύτερα στον κόσμο.

Πολλοί θα σε προσέξουν και οι πωλήσεις δεν θα αργήσουν, μετά από την κατάλληλη εκστρατεία με βομβαρδισμό δοκιμών, διαφημίσεων και νέων φιλόδοξων μοντέλων σε μεγάλες εκθέσεις. Αλλά μια νέα εταιρία ηχείων made in EU, σε τιμές «παραδοσιακού» high-end και με τον ανταγωνισμό στα ύψη από τους καταξιωμένους γίγαντες του χώρου χάρη στο made in China, είναι ένα εγχείρημα που δείχνει καταδικασμένο στη μετριότητα.

Η Audio Solutions το τόλμησε και μπράβο της, ωστόσο είναι φανερό ότι ξεκίνησε με βάση κάποια αναγνωρίσιμα πρότυπα με τον πολύ υγιή σκοπό να τα ξεπεράσει. Κοιτώντας το Figaro M από τη νέα σειρά της, κανείς εισπράττει αρώματα από Sonus faber ενώ ακούγοντας το εντυπωσιακό αυτό ηχείο, μπορεί να κάνει συνειρμούς με μια άλλη μάρκα επίσης πολύ μουσικών μετατροπέων από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, των PBN Montana του Peter Norbaek.

Και δεν είναι μόνο το σχήμα της καμπίνας που παραπέμπει σε αυτά. Ας δούμε όμως από κοντά τι προσφέρει το μεσαίο Figaro Μ (υπάρχουν δύο ακόμη μοντέλα δαπέδου πιο μεγάλα, τα L και XL, καθώς και το μικρότερο S, ο σχεδιαστής δηλαδή τα προσδιορίζει με μεγέθη ρούχων!).

LIFESTYLE ΚΑΙ ΟΥΣΙΑ
Ο σχεδιαστής των Audio Solutions έχει μακρά εμπειρία συνεργασίας με τον κατασκευαστή μεγαφώνων SB Acoustics και στα ηχεία του χρησιμοποιεί τέτοιες μονάδες, κατάλληλα ανεπτυγμένες για τις απαιτήσεις του.

Στο ηχείο της δοκιμής υπάρχουν τέσσερα μεγάφωνα, όλα με πλαστικά σασί, κάτι που δεν περιμένει κανείς για την κατηγορία του ηχείου. Αν πάντως εξαιρέσουμε τη σχετικά μικρή διαχείριση ισχύος του, που όμως συνδυάζεται με άνω του μέσου όρου ευαισθησία, δεν διαπιστώσαμε κάποια υστέρηση στις δυναμικές ή την ανάλυση, κάθε άλλο μάλιστα. Η Audio Solutions δίνει άλλωστε μεγάλο βάρος στην κατασκευή της καμπίνας, ώστε να είναι ιδιαίτερα άκαμπτη και αχρωμάτιστη στις χαμηλές συχνότητες και από εκεί προέρχεται η άριστη συμπεριφορά του Figaro M στις δυναμικές αντιθέσεις.

Η εταιρία δεν αναφέρει λεπτομέρειες, χρησιμοποιεί όμως τον όρο Self Locking για να περιγράψει ιδιαίτερες τεχνικές ενώσεως των πλευρών. Το ηχείο αυτό έχει, καταρχήν, μη παράλληλες πλευρές που κλίνουν προς τα πίσω με ενδιάμεση γωνία, με το πίσω μέρος ντυμένο με λακαρισμένο καπλαμά και το εμπρός βαμμένο με άριστης ποιότητας βαφή σε γκρι απόχρωση. Χρησιμοποιούνται σάντουιτς υλικών με διαφορετικές συχνότητες συντονισμού και διαφορετικά πάχη, ενώ στα πιο κρίσιμα σημεία, όπως την στενή του πλάτη, το πάχος των ξύλων είναι πιο μεγάλο.

Πληροφορούμαστε ότι οι ξύλινες επιφάνειες που συναπαρτίζουν την καμπίνα έχουν μοντελοποιηθεί και αναλύονται οι κραδασμοί τους με σύγχρονο λογισμικό, ώστε το σύνολο (καμπίνα) να φέρεται σαν μονοκόμματο. Ενδεικτικά, η εταιρία χρησιμοποιεί τη μάζα για να δώσει ένα μέτρο της «αδράνειας» της καμπίνας, αναφέροντας ότι η 41 κιλών μάζα του Figaro M συμπεριφέρεται σαν ανταγωνιστικό ηχείο με μάζα 61-70 κιλά.

Θεωρώ δεδομένο ότι τα επιλεγμένα μεγάφωνα αποτελούν μέρος αυτής της ανάλυσης, καθώς ακόμη και σε πολύ υψηλές στάθμες το σύστημα καμπίνας-γούφερ φέρεται σαν «αρνάκι» στις χαμηλές συχνότητες, παραπέμποντας σε ηχείο χωρίς κουτί. Το τμήμα, τώρα, των ενώσεων είναι το κερασάκι στην τούρτα, είναι άλλωστε ένας τομέας όπου το πρότυπο του BBC ξεχωρίζει. Θα θέλαμε να βλέπαμε σχέδια/τομές από τις ενώσεις αλλά ο σχεδιαστής αρκείται σε μια απλή αναφορά. Εφόσον το χάρισμα αυτό είναι αθέατο, θα μπορούσε να είναι ένα κόλπο του μάρκετινγκ. Παρατηρήσαμε ωστόσο κάτι άλλο, που δεν αναφέρεται.

Η επάνω και η κάτω πλευρά με το σύνθετο σχήμα εξέχουν, πολύ περισσότερο εμπρός και λιγότερο πίσω και στις πλευρές, των νοητών γραμμών της καμπίνας, ώστε να μπορούν να διώξουν πιο εύκολα τους κραδασμούς που εκ των πραγμάτων σωρεύονται εξαιτίας της μεγάλης μάζας. Αυτό γίνεται καλόγουστα και με άριστο φινίρισμα. Εμπρός, βέβαια, το σκαλί είναι πελώριο, δημιουργείται μεγάλη εσοχή από τις πλευρές που εξέχουν έντονα (όπως σε πολλά vintage ηχεία) η οποία καλύπτεται από αυτό που η εταιρία ονομάζει Stealth Grill.

Πρόκειται για μια δεύτερη μπάφλα από παχύ MDF που μπαίνει όπως μια σήτα και καλύπτει τα σασί των μεγαφώνων, δημιουργώντας ομαλές επιφάνειες περιφερειακά των σασί και έρχεται πρόσωπο με τις πλευρές. Εναλλακτικά, αυτή μπορεί να διαθέτει πανάκια εμπρός από τις οπές, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση του ηχείου. Είναι δηλαδή ενσωματωμένη στην ακουστική σχεδίαση και παίζει το ρόλο της στην συμπεριφορά του ηχείου. Η οπή βρίσκεται στην πλάτη, έχει ανοιχτά χείλη και πολύ κοντό σωλήνα και τοποθετείται ακριβώς επάνω από μεγάλο εσωτερικό «νεύρο» από κόντρα πλακέ.

Ο συντονισμός της οπής δεν είναι πολύ βαθύς, κάτι πάντα καλό στα μεγάλα ηχεία (βλέπε ATC) και ο κατασκευαστής δίνει κάτω όριο τα 32Hz με τη βοήθεια του δωματίου (γύρω στα 40Hz ανηχοϊκά). Αυτό σημαίνει πως το ηχείο θα γεμίσει άνετα έναν μεγάλο χώρο με βαθύ χαμηλό και δεν θα υπερφορτώσει εύκολα έναν μικρό, ενώ θα δεχτεί πιο εύκολα την προσθήκη ποιοτικού υπογούφερ σε πολύ μεγάλο χώρο για την σωστή κάλυψη της πρώτης οκτάβας.

Το φίλτρο του Figaro M υλοποιείται σε μεγάλη, ποιοτική πλακέτα στην πλάτη του, με μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στα εξαρτήματα. Βρήκαμε δύο πηνία με πυρήνα (2,2 και 1,75mH) για τα γούφερ και αέρος για τα άλλα μεγάφωνα, με τη σχεδίαση να περιλαμβάνει ποικιλία κλίσεων αναλόγως της θέσης και τα σημεία κρος ψηλά, αλά PMC (400Hz, 4KHz). Οι πλευρές καλύπτονται εσωτερικά με ινώδες απορροφητικό υλικό (στυλ υαλοβάμβακα, όχι αφρολέξ) και η καλωδίωση, που έχει ικανότατη διατομή, καταλήγει με ακροδέκτες, όχι κόλληση, στα μεγάφωνα.

Ένα μικρό αλουμινένιο πάνελ σε μικρή εσοχή χαμηλά στην πλάτη, με δύο βύσματα WBT Nextgen και άριστο φινίρισμα ολοκληρώνει την ποιοτική εικόνα του Figaro M. Μετρήσαμε αντίσταση DC για το ζευγάρι 3,2 και 3,3Ω και η δηλωμένη ευαισθησία είναι υψηλή, με την ευκολία οδήγησης να είναι παρούσα, χάρη στις μικρές διακυμάνσεις φάσης του σχεδίου και την μικρή αποθήκευση ενέργειας της καμπίνας.

ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΑ
Οδηγήσαμε το Figaro M με τον Atoll IN300 και τον Lab12 Suara και το ηχείο ανταποκρίθηκε εξίσου καλά, διαφοροποιώντας τον ήχο του κατά περίσταση, χωρίς να εμφανίσει προβλήματα οδήγησης ή τονικής ασυμβατότητας. Το μεσαίο Figaro είναι ένα καλά ισορροπημένο ηχείο με μεγάλη σκηνή, βαθύ χαμηλό, άφθονη ανάλυση και ομαλές μεταβατικές. Τα χάρτινα διαφράγματα επιτρέπουν ζεστά ηχοχρώματα και πολύ καλό κορεσμό και η πλούσια τονική ισορροπία του ηχείου επιτρέπει να εκδηλώσουν με σωστές αναλογίες ανά οκτάβα τις περιγραφές τους, χωρίς να εκτίθενται με χρωματισμούς.

Το μόνο σημείο προσοχής είναι η άνω περιοχή λειτουργίας του μιντρέιντζ, που αφήνεται ελαφρά να ακτινοβολήσει και να περιορίσει τη διασπορά του, με σκοπό να αποφευχθεί το σημείο κρος σε πιο ευαίσθητες περιοχές για την ακοή μας. Εκεί προκύπτει λίγο πιο ζωντανό από ένα μόνιτορ, με πιο έντονη παρουσία στις μεσοϋψηλές και πιο μεγάλα είδωλα, χωρίς πάντως να σκληραίνει με καλές ηχογραφήσεις, έχει ωστόσο την τάση να εκθέτει λίγο τις πιο μέτριες, κάτι που βελτιώνεται με λαμπάτη ενίσχυση.

Πάντως, το ηχείο της δοκιμής δεν είχε γράψει πάνω από 50 ώρες και αυτό το σημείο αναμένεται να βελτιωθεί παραπέρα, ωστόσο είναι καλή ιδέα να στηθεί με λίγο toe in για να ακουστεί ελαφρά off-axis.

To power response το επιτρέπει αυτό, είναι γενναιόδωρο και διεγείρει πολύ ισορροπημένα το χώρο και οι χαμηλές δεν δημιουργούν προβλήματα στο δωμάτιο ακόμη κι αν τα τοποθετήσετε παράλληλα με τον πίσω τοίχο. Το Figaro M έχει ήρεμη ροή, απαλή-φυσική εστίαση και πολύ καλό βάθος και ύψος, παίζοντας με συνέχεια και ρυθμό.

Είναι φασικά ομαλό, δεν ταλαιπωρεί τον ενισχυτή και δένει υπέροχα τις μονάδες του στο χώρο και το χρόνο. Τα πρίμα έχουν πολύ πλατιά διασπορά στην τελευταία οκτάβα χάρη στον λίγο πιο μικρό θόλο (1 ίντσα μεν, αλλά με παχύ «δακτυλίδι»-ανάρτηση), είναι ουδέτερα και εκτεταμένα και δίνουν σωστή συνέχεια στην αρμονική πληροφορία μετά το μιντρέιτζ.

Το ηχείο ανεβάζει στάθμες χωρίς πρόβλημα και θα καλύψει άνετα έναν μεσαίο χώρο, με τη συμπίεση να αργεί να εμφανιστεί σε όλο το φάσμα. Πρώτα διαμαρτύρεται το άνω σημείο κρος και σχεδόν ποτέ τα γούφερ, που δείχνουν σαν καλοκουρδισμένο μοτέρ σε αυτή την καμπίνα.

Σε πολύ μεγάλες στάθμες υπάρχουν κάποια ίχνη ξύλου στις κατώτερες μεσαίες αλλά σε χαμηλή στάθμη και δεν παρεμβαίνουν στη ροή και το τίμπρο. Το βασικό είναι πως οι δυναμικές δείχνουν ακλόνητες στα μπάσα και νιώθεις την καμπίνα ουσιαστικά «ακίνητη» στα μεγαλύτερα μήκη κύματος. Το Figaro M είναι δίχως άλλο ένα ιδιαίτερα ολοκληρωμένο ηχείο δαπέδου, με high-end επιδόσεις σε όλους τους τομείς και μια αξιαγάπητα μουσική, οργανική προσωπικότητα που δεν θυσιάζει την ακρίβεια για να εντυπωσιάσει βραχυπρόθεσμα. Ο Λιθουανός σχεδιαστής τα θέλει όλα -ακρίβεια, δύναμη και μουσικότητα- και αυτό ζητάει η εποχή μας, μαζί με λογικές τιμές πώλησης και πολύ καλή εμφάνιση. Πιστεύουμε ότι με το Figaro M τα έχει καταφέρει περίφημα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΙΔΟΣ: ηχεία δαπέδου τριών δρόμων, ανάκλασης χαμηλών
ΜΕΓΑΦΩΝA: γούφερ 2x183 χλστ., μιντρέιντζ 15,2 χλστ., τουίτερ θόλου 25χλστ.
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 91,5dB
ΑΠΟΚΡΙΣΗ: 32Hz-25KHz
ΕΜΠΕΔΗΣΗ: 4Ω
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΣ: 140Wrms
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΠxΒ): 1120x272x470 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 41 κιλά

+
Εμφάνιση
Kατασκευή
Hχητική ισορροπία
Mουσικότητα
-
Πλαστικά σασί στα μεγάφωνα

TWEET THIS
Κατασκευασμένο στη Λιθουανία, με πολύ μεράκι και αγάπη για τη σωστή αναπαραγωγή της μουσικής, ένα ηχείο με ψαγμένη σχεδίαση, νορμάλ υλικά, μα κορυφαίες επιδόσεις για το κόστος του.

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: CHAMELEON AUDIO
ΕΠΑΦΗ: τηλ. 213.0277796
ΤΙΜΗ: 4.900€

 

KEIMENO: ΠΑΡΙΣ ΚΩΤΣΗΣ

 

 

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « BEST OF 2018: ΗΧΕΙΑ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    To νέο τεύχος κυκλοφορεί την Τρίτη (23/ΦΕΒ), με ένα συμβολικό χρήσιμο δώρο. Read More
  • 1

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ

MEMBERS OF...