Σάββατο, 27 Απριλίου 2013 12:23

Monitor Audio MASS 5.1

ΜΕ ΠΛΕΙΑΔΑ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΗΣ ΣΕΙΡΕΣ, Η MONITOR AUDIO ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΣΕΤ ΗΧΕΙΩΝ 5.1, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΝΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ, ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΚΕΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥ ΝΤΙΖΑΪΝ. 

 

Είναι κάποιες φορές που έρχονται στα χέρια μας δημιουργίες που μας προϊδεάζουν για την απόδοσή τους, απλώς και μόνο διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά τους. Το σετ ηχείων 5.1 της Monitor Audio, που αποτελείται από τέσσερις πανομοιότυπους δορυφόρους MASS 10, ένα κεντρικό (MASS Centre) και ένα ενεργό subwoofer (W200), είναι περισσότερο απ’ ό,τι δείχνει στο μάτι και στα χαρακτηριστικά του.

Το κάθε ηχείο-δορυφόρος φέρει ένα 4ιντσο μιντρέιντζ με κώνο C-Cam (από μαγνήσιο και αλουμίνιο με κεραμική επικάλυψη) και από ένα τουίτερ κανονικού μεγέθους (1 ίντσας) με «χρυσό» θόλο ίδιας τεχνολογίας. Όπως θα δούμε παρακάτω, αυτή η σχεδίαση είναι υπεύθυνη για την πολύ καλή ηχητική απόδοση του σετ, αλλά και για το ταίριασμα των δορυφόρων με το sub, αθροίζοντας έτσι ένα σύνολο πολύ καλά εναρμονισμένο. 

MASS 10 & MASS centre 

Δεν είναι εύκολο να περιγραφεί το σχήμα των δορυφόρων, ακούσαμε μέχρι και περιγραφή σαν «βαρελάκι με γωνίες», το σίγουρο όμως είναι πως αισθητικά ταιριάζουν σε οποιονδήποτε χώρο. Οι δορυφόροι «αγκαλιάζονται» από μαύρο ύφασμα, το οποίο καταλήγει στο πίσω μέρος και δένει κάτω από ένα μαύρο γυαλιστερό πλαστικό.

Τα ηχεία είναι τύπου ανάκλασης μπάσων, έχοντας οπή εκτόνωσης χαμηλών του «HiVe», όπως λέει η Monitor Audio, η οποία επιτρέπει στον αέρα να κινείται πιο γρήγορα, με σκοπό να επιτυγχάνεται πιο άμεσο και γρήγορο χαμηλό. Το επάνω και το κάτω μέρος των δορυφόρων είναι από βουρτσισμένο αλουμίνιο, χαρίζοντας μια νότα αντίθεσης στον όλο σχεδιασμό. Καλά νέα για τις συζύγους, καθώς δεν υπήρξε καμία αντίρρηση ως προς το αισθητικό αποτέλεσμα, από όλες τις εκπροσώπους του ωραίου φύλου που ρωτήσαμε.

Το κάτω μέρος ξεκουμπώνει και αποκαλύπτει δύο κανονικές βιδωτές και μεταλλικές μπόρνες, έτοιμες να δεχτούν γυμνό καλώδιο ικανής διατομής ή βύσματα τύπου μπανάνας. Καλά τα νέα και για τους συζύγους... 

Στη διάθεσή μας είχαμε και τις βάσεις δαπέδου, οι οποίες πωλούνται ξεχωριστά και τις οποίες σας προτείνουμε να μην προσπεράσετε. Στο επάνω μέρος βρίσκεται η υποδοχή για το ηχείο, το οποίο κουμπώνει επάνω σε κάθετα βύσματα τύπου μπανάνας. Καλώδια διατρέχουν τον εσωτερικό σωλήνα και καταλήγουν στη βάση, όπου υπάρχουν δύο μπόρνες, ίδιες με εκείνες που φέρουν τα ηχεία στο σώμα τους. Έξυπνο, αλλά κυρίως πολύ πρακτικό, αφού κάνει την τοποθέτηση και τη σύνδεση υπόθεση δευτερολέπτων. 

 

MASS W200 

Το subwoofer από μόνο του είναι επιβλητικό - άλλωστε κοστίζει σχεδόν τα μισά χρήματα του συστήματος. Μεγάλο σε μέγεθος, φέρει ένα γούφερ με κώνο τύπου C-CAM, διαμέτρου 10 ιντσών, και έναν παθητικό ακτινοβολητή επίσης 10 ιντσών.

Για να δένει αισθητικά με τους δορυφόρους, ακολουθεί την ίδια σχεδίαση και γραμμή. Έχει και αυτό, δηλαδή, καμπυλωτές τις τέσσερις πλευρές του, κάτι που του προσθέτει (οπτικά) περισσότερο όγκο, αλλά και το ύφασμα. Όμως, όπως ανακαλύψαμε κατά τις ακροάσεις, η μεγάλη καμπίνα -από παχύ MDF- έδωσε άριστα αποτελέσματα, αποζημιώνοντάς μας για τις ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις της.

Ένα καινούργιο trend (αλλά παλιό ως ιδέα) που με χαρά βλέπουμε να υιοθετούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές είναι η διάταξη ABR (Auxiliary Bass Radiator), όπου το κυρίως γούφερ «συμπληρώνεται» από ένα παθητικό ίδιας διαμέτρου. Με τον τρόπο αυτό μεγιστοποιείται η απόδοση των χαμηλών και, όπως είναι προφανές, αυτό έχει τεράστια σημασία σε ένα ηχείο που είναι ειδικά φτιαγμένο για αυτόν το σκοπό. 

Φυσικά, μια τέτοια σχεδίαση δε θα μπορούσε να μη συνοδεύεται από έναν αντίστοιχο ενισχυτή. Με 220 χορταστικά Watt, ο ενισχυτής τάξης Δ αναλαμβάνει να οδηγήσει το γούφερ, το οποίο με τη σειρά του φορτίζει το χώρο.

Και, πιστέψτε μας, τα καταφέρνει μια χαρά. Στην πίσω όψη υπάρχουν οι συνδέσεις και τα ρυθμιστικά. Και εδώ η Monitor Audio προσέθεσε μία, δύο λεπτομέρειες που δείχνουν και πάλι πόσο προσεκτικά σχεδιασμένο είναι το MASS, όπως η τρίτη θέση του διακόπτη music/movie με την ονομασία «impact», η οποία αντιστοιχεί σε μία ακόμα καμπύλη ισοστάθμισης. Τα υπόλοιπα ρυθμιστικά είναι τα τυπικά Volume, Phase 0/180, crossover 40-120, on/auto και ξεχωριστός διακόπτης on/off. 

 

ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΒΟΛΗΣ 

Τα χαρακτηριστικά και μόνο του συστήματος Mass μας είχαν προϊδεάσει πως έχουμε να κάνουμε με μια ξεχωριστή υλοποίηση. Μελετώντας τις προδιαγραφές του, εντυπωσιαστήκαμε από τον ορθό τρόπο σκέψης των σχεδιαστών, και το μόνο που έμενε ήταν να διαπιστώσουμε πώς όλα αυτά θα συμπεριφέρονταν στην πράξη.

Ξεκινήσαμε ανάποδα, και από τα δύσκολα, όντας περίεργοι για το κατά πόσο το σύστημα θα αντεπεξέλθει στις σοβαρές προδιαγραφές του. Ξεκινήσαμε με το κλασικό πλέον Hotel California των Eagles σε DVD-Audio. Γνωρίζαμε πως, εάν το σύστημα αντεπεξερχόταν στα δυναμικά αυτού του άλμπουμ, θα είχε ήδη κατακτήσει το μισό δρόμο προς την επιτυχία. Και όχι μόνο τα κατάφερε, αλλά μας έδωσε να καταλάβουμε πως εδώ έχουμε να πάρουμε και άλλα.

Αφού σώσαμε ουκ ολίγες φορές το ποτήρι με το κρασί από τη στενή επαφή του με το πάτωμα (τέτοιο ήταν το ράπισμα από το sub που κυριολεκτικά κουνούσε έπιπλα), αποφασίσαμε να αλλάξουμε πρόγραμμα και να περάσουμε σε κάτι πιο μελωδικό. Θέλαμε να δούμε πώς αυτό το μικρό θηρίο συνεργάζεται με τους δορυφόρους. Είναι γνωστό, άλλωστε, πως η συνέργεια του subwoofer με τους δορυφόρους είναι το πιο κρίσιμο σημείο απόδoσης των μικρών 5.1 σετ.

Έχοντας δει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, είχαμε ορίσει ως σημείο αποκοπής τα 80Hz. Οι δορυφόροι έχουν τα εχέγγυα και για λίγο πιο κάτω, εμείς δοκιμάσαμε εκτός από τα 80, και τα 100 και τα 120Hz, αλλά και τα 60Hz, και αποφασίσαμε ότι τα 80Hz είναι τα ιδανικά. 

Η μετάβαση από το sub στους δορυφόρους και ανάποδα γίνεται με τρόπο φυσικό. Δεν υπάρχουν «τρύπες» εδώ, ούτε περίεργες βυθίσεις και ανυψώσεις, παρά μόνο ήχος ως ένα αδιαίρετο και ενιαίο σώμα. Σε όποιο «μαρτύριο» και αν υποβλήθηκε το MASS, είτε αυτό επρόκειτο για τις χαμηλές νότες ενός τσέλου με τα πολύ δύσκολα μεταβατικά, είτε για τους υπόκωφους τυμπανισμούς μιας συμφωνικής, απλώς διέπρεψε.

Σειρά είχαν οι δορυφόροι με τα ικανής διαμέτρου και εξελιγμένης τεχνολογίας μεγάφωνά του. Όπως το περιμέναμε, η μουσική ξεπηδούσε αβίαστα, χωρίς να αισθανόμαστε πουθενά κάποια λέπτυνση. Το δε τουίτερ κατάφερνε να αναδείξει λεπτομέρειες στα ήσυχα περάσματα, αλλά αυτό το έκανε με τρόπο ευγενικό και χωρίς να προβάλλει έναντι των υπόλοιπων μερών του φάσματος. Οι νότες έσβηναν αργά στο χρόνο που έπρεπε, και οι φωνές είχαν την κατάλληλη χροιά, δηλαδή δεν ήταν η άποψη ενός σχεδιαστή για το πώς θα έπρεπε να ακούγεται κάτι, αλλά όπως πρέπει να είναι. 

Με τις σκέψεις μας ακόμα στην εντυπωσιακή απόδοση στη μουσική, περάσαμε στις ταινίες. Δε χρειάστηκε πολλή ώρα για να καταλάβουμε ότι το MASS δημιουργεί με άνεση το surround ηχητικό πεδίο. Τα εφέ περιβάλλουν τον ακροατή και δημιουργούν ένα ενιαίο πεδίο πίσω και γύρω του, σε σημείο που δεν αισθανθήκαμε να μας λείπει κάποιο surround back 6o ή 7o ηχείο. Οι εκρήξεις από το Skyfall μας βύθισαν σε κινηματογραφική... λαγνεία για 2,5 ώρες, και θέλαμε κι άλλο.

Η μπροστινή σκηνή αναπλάθεται σε μεγάλες διαστάσεις και, αν κάτι μας έλλειψε από όλο αυτό θα ήταν ένα πιο «χορταστικό» κεντρικό. Ίσως εμείς να παρασυρθήκαμε από τις γενναίες δόσεις κινηματογραφικού ήχου του MASS, αλλά, βλέπετε, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Το πλεονέκτημα της ομοιογένειας στη μουσική, που δίνει το όμοιο κεντρικό του MASS, εδώ σκοτεινιάζει ελαφρώς, χωρίς όμως να μειονεκτεί. Αναμφίβολα, έχουμε να κάνουμε με ένα σετ ηχείων που μπορεί να αναπλάθει και να μεγεθύνει τον ήχο, ακόμα κι αν αυτός προέρχεται από μια υπερσυμπιεσμένη ματρόσκα ή από ένα τελευταίας κοπής δίσκο Βlu-ray με DTS-HD Master Audio. 

 

Υπέρ 

Δυνατό sub και δέσιμο με τους δορυφόρους

Ομοιογένεια στη μουσική

Πολύ καλή δημιουργία αίσθησης surround

Ικανό να γεμίσει μεγαλύτερους χώρους

 

Κατά

Όχι τόσο πληθωρικό κεντρικό

Όχι τηλεχειριστήριο στο sub, έχει όμως trigger

 

ΣΧΟΛΙΟ 

Ο τυχερός κάτοχος των MASS θα ανακαλύψει ότι μπορεί να γεμίσει ένα μεσαίο προς μεγάλο χώρο με άνεση. Ξέρει πως, ό,τι και να ζητηθεί από το σύστημα, αυτό θα τον αποζημιώσει, και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται να το συνοδεύσει με κάποιον εξεζητημένο πολυκάναλο. Και, για να δώσουμε το στίγμα σε μία πρόταση, θα πούμε πως πρόκειται για ένα σετ 5.1 που μπορείτε να ταΐσετε με ό,τι εσείς επιθυμείτε και να ανακαλύψετε ότι δε MASSάει...

 

MASS W200 

EIΔΟΣ: Ενεργό υπογούφερ με παθητικό ακτινοβολητή 

ΜΕΓΑΦΩΝΟ: 1x10 ιντσών τύπου C-CAM 

ΙΣΧΥΣ: 220W@1% ΤΗD 

ΑΠΟΚΡΙΣΗ: Από 30Hz (-6dB) 

EIΣΟΔΟΙ: 2xRCA stereo, 1xRCA LFE, 1x12V trigger 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 420x385x385 χλστ. 

ΒΑΡΟΣ: 15,96 κιλά 

 

MASS 10/ΜΑSS Centre 

EIΔΟΣ: Hχείο-δορυφόρος τύπου ανάκλασης μπάσων 

ΜΕΓΑΦΩΝA: 1x4 ιντσών μιντ, 1x1 ίντσας τουίτερ (τύπου C-CAM) 

ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 84dB 

AΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ: 80Hz-30kΗz 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 224x128x128 χλστ. 

ΒΑΡΟΣ: 1,65 κιλά 

 

AΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΑV Art 

ΕΠΑΦΗ: 211.0174.708 

ΤΙΜΗ: 1.100 € (600 δορυφόροι/500 subwoofer) 

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « LG BH9520TW Revox Re:System M100 »

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • 1

NEWSLETTER

Enter your email address: