fbpx
Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013 10:19

Crisis and beyond

Το μυρίζαμε στον αέρα. Το βλέπαμε γύρω μας. Θέσεις άδειες στις παρουσιάσεις, συνεντεύξεις χαμηλού προϋπολογισμού, συχνές αλλαγές προσώπων, μοντέλα που αργούσαν να παρουσιαστούν στα ράφια και γενικά περικοπές.

Πολλές περικοπές. Πλησίαζε το οικονομικό τσουνάμι της κρίσης στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών, ενώ εμείς το γλεντούσαμε με τις απίστευτα χαμηλές ελληνικές τιμές στα ράφια των πολυκαταστημάτων.

Κανείς δεν το κατάλαβε. Άνθρωποι θα έχαναν τη δουλειά τους, ιστορικές εταιρείες θα έβαζαν λουκέτο και τα ρεκόρ πτώσης θα έσπαγαν το ένα μετά το άλλο. Κανείς από τους μεγάλους κατασκευαστές δεν το αντιλήφθηκε ώστε να προετοιμαστεί, ενώ μερικοί σοβαροί που το προέβλεψαν έμειναν έκπληκτοι από το βάθος της ύφεσης.

Επτά από στις εννέα μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες ηλεκτρονικών αναμένεται να ανακοινώσουν σημαντικές οικονομικές απώλειες στα τέλη Μαρτίου, οπότε λήγει το οικονομικό έτος της Ιαπωνίας. Ανάμεσα σ’ αυτές υπάρχουν ονόματα όπως Hitachi, Panasonic, Sony και Sharp.

Ιαπωνική βιομηχανία ηλεκτρονικών, όμως, δεν είναι μόνο οι μεγάλες εταιρείες, αλλά και οι μικρότερες, όπως η Pioneer, η οποία ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από την παραγωγή των ξακουστών τηλεοράσεων Kuro, λόγω μη κερδοφορίας, ενώ, παράλληλα, σημείωσε τρομερές απώλειες και στον τομέα του car audio.

Η ανακοίνωση της παύσης των Kuro και μόνο έλουσε έναν ολόκληρο κόσμο με κρύο ιδρώτα. Για το car audio το περιμέναμε, αφού η αγορά του αυτοκινήτου βρίσκεται σε ύφεση, αλλά για τις Kuro κανείς δεν προέβλεπε τέτοια εξέλιξη (πολλοί δεν το πιστεύουν ακόμη). Επίσης, είναι γνωστό ότι από την αγορά του car audio αποχώρησε η Panasonic, ενώ οι Clarion και Blaupunkt άλλαξαν χέρια. Το ίδιο αναμένεται, σύμφωνα με τους αναλυτές, ότι θα συμβεί και στην αγορά των μεγάλων τηλεοράσεων και βιντεοπροβολέων.

Ελάχιστα νέα σπίτια αγοράζονται πια και, επομένως, η ανάγκη για μεγάλη εικόνα χτυπάει… ιστορικά χαμηλά ύψη. Δε θα ξεχάσω τα λόγια του CEO της Panasonic σε μια πρόσφατη συνέντευξη: «Θα εστιάσουμε πια στις τηλεοράσεις 32 και 36 ιντσών, εκεί είναι αγορά». Συμφωνούμε κι επαυξάνουμε. Το λέγαμε από παλιά: ο ξέφρενος ρυθμός εξέλιξης της τεχνολογίας και το πλήθος των διαθέσιμων μοντέλων μόνο σε κρίση θα οδηγούσαν την αγορά. Ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης ενεργοβόρων θηρίων-τηλεοράσεων μεγέθους 55+ ιντσών και πάνω; Κανείς! Τώρα πια όλοι δηλώνουν ότι θα πρέπει να σχεδιάζουμε «πράσινες» και ανθρωποκεντρικές συσκευές, παρά ανούσια gadget ή μεγάλες «φούσκες» όπως οι εν λόγω υλοποιήσεις. 

Την οικονομική κρίση ζει επίσης έντονα ο αγαπημένος μας χώρος του high-end audio. Μόνο που εκεί η παύση των εργασιών μιας εταιρείας ή η πτώχευση κάποιου καταστήματος δε γίνεται τίτλος στα δελτία ειδήσεων του Bloomberg. Δεν ανακοινώνεται ποτέ.

Όμως, οι ευαίσθητες… μύτες του χώρου γνωρίζουν ότι η κρίση έχει χτυπήσει για τα καλά την πόρτα τους και όλοι περιμένουν τις πρώτες ομοβροντίες. Ειδικά στη χώρα μας. Μακάρι να μη συμβεί τίποτα και να βγούμε αλώβητοι από την ύφεση, επίσης μακάρι το σημερινό σκηνικό να είναι η αφορμή επιστροφής της αγοράς στην παλιά εποχή των λίγων κατασκευαστών, των λίγων μοντέλων και των ειδικών αντιπροσώπων high-end, αφού δεν υπάρχει πια χώρος για όλους.

Άλλωστε, δεν υπήρχε ούτε στην εποχή των «παχιών αγελάδων», κάτι που γνώριζαν καλά μερικοί. Ο χώρος του ήχου και της εικόνας θέλει πια σπουδασμένους αφιερωμένους ανθρώπους και όχι απλούς εμπόρους ή… κομήτες του δημοτικού.

Ας σώσουμε το high-end και μετά όλα τα άλλα.

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Fade to black High-end and the rest »

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

  • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

    To νέο τεύχος κυκλοφορεί την Τρίτη (23/ΦΕΒ), με ένα συμβολικό χρήσιμο δώρο. Read More
  • 1

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ

MEMBERS OF...